ציוד למטבח המוסדי – מה זה אומר?

מטבח מוסדי הוא מטבח גדול המונה עובדים רבים וצריך להפיק אלפי מנות ביום: בוקר, צהרים וערב. מדובר במטבח המספק צרכים של אנשים רבים ובדרך כלל יהיה בארגון גדול כמו חברה ענקית עם מאות עבדים ומעלה, מטבחים בבסיסים צבאיים, מטבחים בבתי חולים, מפעלים ומקומות רבים אחרים הצריכים להאכיל אנשים רבים מספר פעמים במהלך היום (ולעתים גם בלילה).
ציוד למטבח המוסדי הוא חלק חשוב בכל מטבח שכזה ובלעדיו המטבח לא יוכל להתקיים.

יתרונות של ציוד למטבח המוסדי:

  • ציוד מתקדם מאפשר שמירה על איכות חומרי הגלם לאורך זמן ואינם מצריכים מבעלי המקום לבצע הזמנות לחומרי גלם מדי יום. כמו כן מקררים ומקפיאים איכותיים עוזרים להאריך את חיי חומרי הגלם והמוצרים.
  • ציוד המאפשר בישול, אפייה, עישון, אידוי ואפשרויות נוספות להכנת אוכל ליצירת תפריט מגוון.
  • ציוד מתקדם עם תכולת גדולה המאפשר בישול ואפייה בכמויות גדולות בוא זמנית.
  • ציוד מסוים יכול לסייע בחיסכון בכוח אדם ובשעות עבודה כמו מדיחי כלים תעשייתיים למשל, מעבדי מזון מיוחדים, מכונות מיוחדות לחיתוך ירקות ועוד.
  • ציוד המאפשר הכנה מהירה של אוכל עם טיגון בשמן עמוק, תנורי טורבו ועוד.

 

איך לבחור את הציוד למטבח המוסדי שלנו?

במטבח מוסדי גדול בדרך כלל התפריט הוא מאוד מגוון ואינו קבוע כמו במסעדה למשל.
יש תכנון חודשי לגבי התפריט אולם הוא עשוי להשתנות בהתאם לחומרי הגלם שרוצים לנקות מהמחסנים והמקררים ולפנות מקום לסחורה החדשה, בנוגע לסחורה העומדת להתקלקל ובנוגע לאילוצים נוספים אחרים.
בחירת ציוד למטבח המוסדי יעשה מתוך מחשבה לסוגי האוכל שרוצים להפיק ולכמויות הנדרשות של האוכל שצריך בכל ארוחה.
במקרים רבים תנור אחד למשל לא יספיק ולכן תרצו לקחת בחשבון 2 תנורים או יותר בהתאם לכמות האוכל שתצטרכו להפיק פר ארוחה ולזמן ההכנה שיש לצוות המטבח לבצע אותם.
כמו כן תרצו להתחשב במקום ותכנון הקפדני של המטבח והכנסת כל הכלים הדרושים אליו. לבסוף ודאו את איכות המכשירים שאתם מזמינים בהתאם ליצרן, לאחראיות שאתם מקבלים על המכשירים ועוד.

לסיכום; ציוד למטבח המוסדי הוא חלק חשוב מאוד בתפעול השוטף של המטבח. במקום בו צריך להפיק בין מאות לאלפי מנות ביום לציוד יש משמעות קריטית לא רק בהכנת האוכל, אלא בשימור ואחסון של חומרי הגלם, בסוגי בישול והפקת האוכל בכמויות גדולות בזמן קצר, בחיסכון בזמן עבודה ובכוח אדם וכן חשוב לבחור בציוד איכותי עם אחראיות כדי שיחזיק לאורך שנים.