שינויים בהרגלי הצריכה – ציוד למטבח המוסדי העתידי

משבר הקורונה הביא עמו לא מעט בעיות לענף המסעדנות.
מסעדות רבות נאלצו לסגור, אלה שיישארו יצטרכו לבצע שינויים והתאמות הן מבחינת משרד הבריאות, הן מבחינת הביקורת הנוקשה יותר של הלקוחות ועמידה בציפיותיהם והן מבחינת הירידה הצפויה בהכנסות.
מסעדות רבות יצטרכו לעבור שינויים בהרגלי הצריכה שלהם, לדאוג לציוד חדיש וסטרילי, לשנות את אופן העבודה, לדאוג לניקיון, לדאוג לעמידה בתקנות החדשות של משרד הבריאות ועוד.

המשבר שנגרם כתוצאה ממשבר הקורונה:

מעל 14 אלף בתי עסק הקשורים במסעדנות בישראל.
הערכה היא שמעל חצי מהם הולכים להיסגר בשנה הקרובה בעקבות משבר הקורונה.
חלק גדול כבר הכריז על פשיטת רגל כיוון שלא יכול היה לשאת בהוצאות.
בתי עסק רבים עוד מקווים שהמשק יפתח לגמרי ממשק בקרוב וההקלות בארנונה מטעם הממשלה, דחיית תשלומי המיסים או מענקים פה ושם לא ממש עוזרים. המסעדות החזקות יותר שישרדו את התקופה יצטרכו לבצע שינויים והתאמות למצב החדש.

המסעדות שיחזיקו מעמד יצטרכו לשנות את אופן הפעילות:

כעת עם המצב החדש שלאחר הפתיחה המחודשת של המסעדות ובכלל ביום שלאחר הקורונה, בעלי המסעדות יצטרכו לבצע שינויים והתאמות, לא רק עבור עמידה בתקנות משרד הבריאות אלא גם עמידה בציפיות הלקוחות.
הרי שלקוחות רבים שיגיעו למסעדות, יבחנו בקפידה כל דבר קטן במסעדה, החל מהקרואסונים המוצגים בעמדת התצוגה, דרך אופן העבודה של העובדים ושמירה על ההיגיינה במקום, האופן שבו מכינים את האוכל במסעדה, רמת ההיגיינה בשירותים, בשולחנות ובכלים השונים ועוד.

שימוש בשירותי המשלוחים גם לאחר החזרת המסעדות:

הצפי של העבודה גם בשנה שלאחר תום משבר הקורונה הוא צפי נמוך.
אנשים עדיין יחששו לצאת, המשבר הכלכלי היכה במשפחות רבות ואלה יחפשו לצמצם הוצאות.
על מנת להצליח להתקרב לקופות שהיו למסעדה טרם התפרצות הקורונה ללא ספק יהיה על המסעדות להפעיל גם שירותי משלוחים במקביל לעבודה במסעדה עצמה.
המסעדות שניצלו את תקופת המשבר כדי לשדרג את שירותי המשלוחים, את אתר החברה ולגוון את התפריט האפשרי למשלוח יהיו מסעדות שיכלו לשרוד גם את השנה הבאה שתהיה קשה במיוחד לבתי עסק רבים.
בואו נודה באמת, בעלי עסקים יצטרכו לחזור לשלם הוצאות רבות, החל משכירות, ארנונה, משכורות לעובדים, תשלומים לספקים, חשמל והוצאות רבות אחרות. במקביל לכל זה יהיו עליהם עול נוסף של הלוואות שהם ודאי לקחו כדי לצלוח את תקופת המשבר והסגרים השונים שבהם המסעדות לא עבדו כלל.
בשל ההוצאות הרבות רבים לא ישרדו את התקופה הזו שלאחר החזרה לשגרה.
אולי הם יחשבו שהם יכולים לשרוד ושהם ירוויחו הרבה כסף עם פתיחתן המחודשת של המסעדות אבל בואו לא נטעה. אנשים רבים נפגעו כלכלית. לכן, הדרך היחידה לשרוד תהיה לשנות את הרגלי הצריכה.

ציוד חדש וסטרילי מול לקוחות בוחנים:

שינוי הרגלי הצריכה מתחיל באופן שבו המסעדה תעבוד.
אנשים יתחילו לבחון את המכשירים שאתם מכינים אתם את האוכל, את ויטרינות התצוגה הקדמיות, את הטמפרטורה ואיכות חומרי הגלם של המנות שהם מקבלים, את ההיגיינה של העובדים שלכם ובמסעדה בכלל, את התור בכניסה למסעדה ועוד.
ציוד חדש וסטרילי יכול לתרום לכם רבות להפעלה מחודשת ומשודרגת של המסעדה לאחר משבר הקורונה.
הציוד החדש לא רק יאפשר לכם להירגע מהעיניים הבוחנות יותר של הלקוחות בתקופה הקרובה, אלא גם לייצר מנות טובות יותר, איכותיות יותר, לשמור על חומרי הגלם לאורך יותר זמן, להראות תצוגה נקייה וסטרילית, להפיק מנות חדשות שטרם הפקתם ולהגדיל את תפוקת הייצור שלכם לצורך שירותי משלוחים המקבילים לעבודה במסעדה.
הנה כמה מכשירים שכדאי יהיה להתחדש בהם ומדוע.

מדיח כלים תעשייתי – כל מסעדה טובה צריכה מדיח כלים טוב.
עכשיו שיהיו צמצומים במסעדה בכוח אדם, סביר להניח שתצטרכו מכשיר שיבצע את הניקיון של הכלים ויחסוך לכם בכוח אדם, יאפשר עבודה יעילה וטובה יותר ועוד.
מדיח כלים חדש יבצע את עבודת הניקיון של הכלים בצורה טובה יותר מאדם השוטף כלים בכיור ובתקופה הזו שבה הכלים שלכם ייבחנו בזכוכית מגדלת בניקיונם על ידי הלקוחות מדובר בדבר חשוב מאוד.

תנורים חדשים – תוכלו להכניס תנור קומביסטימר חדש לעסק למשל.
תנור זה הנו תנור איכותי, חדיש ומתקדם שיכול לבצע מגוון פעולות במכשיר אחד: אידוי, צליה, אפיה, בישול, הפשרה, חליטה ועוד. כל אלו ועוד יאפשרו לחסוך מקום במטבח, לבצע יותר פעולות ממה שיכולתם בעבר או למכור את הציוד הישן ולבצע בתנור זה את מגוון הפעולות הנדרשות.

ויטרינות תצוגה – ויטרינות אלו יהיו תחת עיניהן הבוחנות של הלקוחות שלכם.
כאשר הלקוחות ישימו דגש רק יותר כעת על הסטריליות והניקיון במסעדה, הרי שוויטרינות חדשות ומבריקות יכולות בהחלט לספק להם תחושה של ביטחון.

קירור והקפאה – מקררים ומקפיאים הם חלק חשוב מכל מסעדה לצורך שמירה ואחזקה של חומרי גלם במידת הטריות הנדרשת במסעדה.
מוצרים שונים, לפני הכנתם, עוברים מהמקפיא למקרר לצורך הפשרה אך שמירה בטמפרטורה נמוכה שתאפשר את שימור חומרי הגלם לאורך זמן.
התחדשו במקפיא/מקרר חדש שיתאים לצרכים שלכם.

 

למידע נוסף על ציוד למטבח המוסדי >>