תנור תעשייתי הופך להיות מרכז המרכז

שימוש בתנורים במטבח המוסדי והתעשייתי ידועים ומוכרים לא רק למי שנמצא בתעשייה אלא לכל אדם למעשה. בכל בית כמעט יש תנור שמשמש אותנו אבל כאשר מדובר במטבח תעשייתי לתנורים יש חלק משמעותי אף יותר. כאשר מדברים על ציוד למטבח או תכנון מטבח של מסעדה, של בית מלון, של חברה גדולה ועוד – לוקחים בחשבון קודם כל את התנורים להם יש מגוון רחב של שימושים אולם הם גם לרוב תופסים שטח גדול יותר במטבח ולעתים יש צורך ביותר מתנור אחד ולכן יש לבצע את התכנון בקפידה.

החשיבות של תנור במטבח תעשייתי ומה מכינים בו?

תנור הוא אחד הכלים החשובים ביותר בכל מטבח, בוודאי במטבחים תעשייתיים. אנו משתמשים בתנור כדי לבשל, לאפות, לאדות ועוד. ניתן להשתמש בו להכנת אפויים בתנור לדוגמה, להכנת דגים, לבישול המוני של בשר, להכנת קדירות וקישים, להכנת מאפים וקינוחים שונים, לאפיית לחם ופיתות ועוד. לתנור שימושים רבים הן לאחת המנות והן להכנה וריכוך או צלייה של חומרי גלם להשלמת מנות מסוימות.

אילו סוגי תנורים מתאימים למטבח התעשייתי?

  • תנור קונווקטומט חשמלי – כמה תנורים בגדלים שונים שתוכלו לרכוש באתר ב.פ.ר לדוגמה. יש תנורים של 3,4,5 או 10 מגשים. שליטה אנלוגית בטמפרטורה, בזמנים ועוד. פתיחת דלק ציר תחתון או ציר ימני והתנור כולל לחץ להזרקת מים.
  • תנור קומביסטימר – אפשרות לפיקוד טאצ' או אלקטרומכני. כולל מגוון רחב של אפשרויות בישול ועישון, קירור בזמן בישול ושמירה על חום המנה.
  • תנורי פיצה – תנורים מקצועיים ואיכותיים מתוצרת XTS איטליה.
  • תנורי GIORIK איטליה – המתאימים לחימום אוכל שהוכן מראש.
  • ועוד..

התאמת התנור למיקום הנכון במטבח:

שימוש בתנור במטבח הוא בגדר חובה אולם כאשר מחפשים ציוד למטבח בכלל ותנורים בפרט, חשוב לבדוק היטב את המקום שלכם במטבח. כיוון שיש מבחר עצום של תנורים בגדלים וסוגים שונים, אתם רוצים לוודא שהתנור שאתם רוכשים אכן יכול להיכנס מבחינת גובה ורוחב היכן שאתם רוצים למקם אותו במטבח. אפשר לומר שהתנורים הם לב ליבו של המטבח שלכם ואלה יעבדו ברוב שעות היום לכן חשוב למקם אותם באזור מרכזי במטבח ובצורה נגישה לכל עובדי המטבח, אולם אתם לא רוצים למקם תנור רותח סתם כך באמצע החדר. טוב שחלקו האחורי של התנור יהיה צמוד לקיר אולם מניסיון טוב שביתר הצלעות של התנור הוא יהיה אפשר לפתיחה מלאה וללא מכשירים או קירות שיפריעו לו לתפקוד.

למידע נוסף על תנור תעשייתי >>